09124464920 - 02155317489

اجرای شیروانی

10 / 10
از 48 کاربر

همانطور که همگی ما بخوبی میدانیم سقف ویلا بصورت شیبدار ساخته میشود تا آب و برف و باران بر روی آن باقی نماند. تمامی ویلاهایی که در مناطق پر بارش مانند مناطق شمالی واقع شده اند از نوع شیبدار و یا همان شیروانی هستند. اجرای شیروانی سقف ویلا یک ضرورت است و کلیه سازندگان طبق قوانین موظف شده اند تا سقف ویلا در مناطق پر بارش را از نوع شیروانی در نظر بگیرند. اما اجرای شیروانی سقف ویلا اصول خاص خود را دارد و باید این اصول یک به یک رعایت شوند. استفاده از متریال با کیفیت و مرغوب در اجرای شیروانی ویلا نیز کاملا ضروری است. قرارگرفتن سقف شیروانی در معرض آفتاب، باد، باران و دیگر عوامل باعث شده تا اسیب پذیری آن افزایش یابد و به همین دلیل باید از متریال های با کیفیت استفاده شود. در اجرای سقف از ورق های گوناگونی استفاده میشود که باید متریال هایی همچون ورق هایی با تنوع رنگی بالا، طرح سفال، پرچین، دکرا، آندولین، ذوزنقه، کرکره و نما و سمبه را نام برد.

ساخت شیروانی و شیروانی برای سقف ویلا

یکی از ضروریات ساخت شیروانی سقف ویلا خرپا میباشد. فاصله خرپا برای ساخت شیروانی سقف ویلا با ورق دکرا حدود 2 متر است و پس از نصب خرپا، چوب کشی هایی به 36 سانتی متر انجام میشود. بعد از چوب کشی نوبت به عایق کاری میرسد. عایق کاری سقف شیروانی با شیشه،‌پشم سنگ و یا فوم عایق بندی انجام میشود که این عایق بندی باعث میشود تا از هدر رفتن انرژی سرمایی و گرمایی جلوگیری شود. پس از عایق کاری نصب دکرا انجام خواهد شد. در ساخت شیروانی سقف ویلا با پرچین فاصله خرپا باید در حدود 3 الی 4 متر در نظر گرفته شود و به شیوه آهن کشی به یکدیگر متصل گردند. فاصله شبکه بندی در پرچین مانند دکرا باید 36 سانتی متر باشد. عایق بندی در مرحله بعد انجام میشود و بعد از انجام عایق بندی نوبت به نصب ورق پرچین میرسد که اتصال آنها با 6 پیچ سرمته انجام میشود. این پیچ ها میتوانند به گونه ای اتصال را انجام دهند که حتی باد شدید نیز نتواند ورق را از سقف جدا کند. برای ساخت سقف ویلا با ورق های طرح سفال فاصله خرپاها مانند پرچین باید 3 الی 4 متر باشد. تمامی مراحل نصب و اجرا مانند روش های بالا انجام میشود اما از 4 پیچ به جای 6 عدد برای اتصال استفاده میشود.

اجرای شیروانی

اجرای سقف شیروانی

اجرای شیروانی نیاز به مهارت و همچنین تجهیزات مناسب دارد که این دو عامل در کنار یکدیگر میتوانند کیفیت و دوام را برای شیروانی به همراه داشته باشند. اجرای شیروانی در آراز سقف با مدرن ترین تجهیزات و همچنین زیر نظر کارشناسان مجرب انجام میشود که میتوانید با انتخاب این مجموعه بهترین شیروانی را برای سازه خود اجرا نمایید.

یکی از محبوب ترین و پر کابرد ترین انواع سقف  که در مناطق شمالی کشور نیز مورد استفاده قرار میگیرد شیروانی میباشد. سقف شیروانی از انواع سقف های شیبدار است که برای مناطق باران خیز کاملا ایده آل و مناسب است و  آب را از روی خود به سمت پایین هدایت میکند. با اجرای شیروانی دیگر نگرانی بابت نفوذ آب حاصل از باران و برف به داخل سقف نخواهید داشت و به همین دلیل نیز هست که تمامی ویلاها و منازل  مسکونی شهرهای شمالی کشور از این نوع سقف برخوردار هستند. اجرای شیروانی نه تنها در کشور ما بلکه در بیشتر کشورهای دنیا بخصوص کشورهای اروپایی بسیار مرسوم میباشد.

اجرای شیروانی و کاهش هزینه ها

مزیت های زیادی با اجرای شیروانی ایجاد خواهد شد اما تنها مزیت آن به عدم نفوذ آب به داخل سازه مربوط نمیشود. با اجرای شیروانی میتوان هزینه های خود برای ساخت سقف شیبدار تا حد زیادی کاهش داد. کاهش هزینه ها نه تنها به دلیل ارزان بودن متریال های به کار رفته در ساخت این نوع سقف میباشد بلکه به دلیل اجرای سریع آن نیز هست. سقف های شیروانی در کوتاه ترین زمان ممکن اجرا میشوند که این زمان استفاده از نیروی انسانی کمتری را نیز برای اجرا به همراه خواهد داشت. زمانی که برای اجرای سقف با دیگر متریال صرف میشود بسیار بیشتر از اجرای شیروانی میباشد زیرا در ساخت شیروانی ها بیشتر مراحل ساخت سقف در مجل کارگاه انجام میشود که همین موضوع روند ساخت سقف را تا حد زیادی تسریع خواهد کرد و همچنین دیگر نیازی نیست تا مصالح ساختمانی و نیروی انسانی زیادی برای ساخت سقف مورد استفاده قرار گیرد که همین موضوع کاهش هزینه ها را در پی خواهد داشت.

اجرای شیروانی تضمین کننده طول عمر و دوام سقف

یکی از مهمترین ویژگی هایی که با اجرای شیروانی‌ ایجاد میشود طول عمر بالای سقف میباشد زیرا آب و رطوبت به هیچ وجه به سقف نفوذ نخواهند کرد که این عد م نفوذ آب و البته حرارت و سرمای حاصل از تغییرات فصلی نمیتوانند بر روی کیفیت و دوام آن تاثیری داشته باشند که این عدم تاثیر گذاری میتواند طول عمر آنرا چندین برابر کند. همچنین زمانی که شیروانی بر روی سقف اجرا میشود نه تنها خود شیروانی آسیبی نخواهد داد بلکه پوشش زیرین آن نیز هیچ آسیبی نخواهد دید و دوام خود را حفظ خواهد کرد. دیگر باران و برف که مهمترین عامل فرسایش سقف میباشد نمیتواند بر روی آن تاثیر گذار باشد.

رنگ و حالت شیروانی تغییر ناپذیر هستند

شیروانی ها به دلیل اینکه از مقاومت بالایی در برابر حرارت، سرما، باد، باران،‌ برف  و عوامل دیگر برخوردار هستند به هیچ وجه با تغییر شکل و حالت مواجه نخواهند داد و میتوانند کیفیت خود را به خوبی حفظ کنند. عدم تغییر حالت و شکل و همچنین رنگ شیروانی ها یک مزیت بزرگ برای آنها محسوب میگردد. سقف های معمولی و مسطح که در مناطق شهری مانند تهران برای منازل و سازه های گوناگون در نظر گرفته میشوند از آسیب پذیری به مراتب بیشتری آن هم در بلند مدت برخوردار هستند در حالیکه شیروانی ها اینگونه نیستند و به هیچ وجه با تغییر شکل  و حالت و همچنین تغییر رنگ مواجه نخواهند شد.

برای اجرای شیروانی از بهترین و با کیفیت ترین نوع و همچنین با تعرفه های کاملا مناسب میتوانید با کارشناسان آراز سقف تماس حاصل کرده و پس از دریافت مشاوره و اطلاعات کامل نسبت به دریافت خدمات و  اجرای سقف مراحل لازم را طی نمایید.

مجری سقف های شیروانی

مجری سقف های شیروانی نسبت به اجرای سقف شیروانی با مصالح ساختمانی متفاوت می باشد. آراز سقف از مجریان با سابقه در حوزۀ طراحی و اجرای سقف شیروانی، ساخت آلاچیق و ... فعالیت می کند. اجرای سقف شیروانی به دلیل داشتن زوایای شیب در طراحی آن، مورد استقبال خیلی از افراد قرار گرفته است. در ابتدا، سقف شیروانی برای سازه هایی در مناطق باران خیز و کوهستانی مورد استفاده قرار می گرفت ولی با گذشت زمان مجری سقف های شیروانی توانستند چنین خدماتی را در قسمت های مختلف انجام دهند.

اجرای شیروانی سقف

مجری سقف شیروانی فلزی

مجری سقف های شیروانی سوله جهت شیب دار نمودن سقف از ورق های فلزی استفاده می کنند. اجرای این نوع سقف شیروانی از ماندگاری بالایی برخوردار است. ضمن آنکه اجرای فنداسیون، نصب اسکلت سوله، طراحی سقف شیروانی و تأمین تجهیزات شیروانی راحت می باشد. بدون شک مجری سقف شیروانی آشنایی کامل نسبت به طراحی و اجرای شیروانی دارند و متناسب با نوع کاربری و ساختمان های مختلف می توانند متناسب با بودجۀ تخصیص یافته، به بهترین شکل ممکن پروژه های سقف شیروانی فلزی را انجام دهند.

متریال اصلی سازۀ سوله از جنس فلز می باشد و عمدتاً سقف شیبدار برای ساخت سوله در نظر گرفته می شود. تا کنون پوشش سقف سوله جهت ساخت سالن های ورزشی، مراکز تعمیرگاه، محیط انبار و ... بکار برده می شود. مجری سقف های شیروانی بر اساس مساحت و میزان شیب در نظر گرفته شده برای سقف، اقدام به نصب اسکلت سقف سوله می نمایند و از ورق های فلزی جهت پوشش بخش شیروانی سقف استفاده می نمایند.

مجری سقف شیروانی سوله با بررسی تمام جوانب کار و هزینه، از پوشش های مختلفی همچون ساندویچ پانل، ورق گالوانیزه رنگی، ورق از جنس پلی کربنات و ... بهره می گیرند. از ویژگی های بارز این نوع پوشش می توان به استحکام بالای آنها در برابر حوادث طبیعی، داشتن قابلیت عایق در برابر صدا، رطوبت و حرارت، نصب آسان و قیمت ارزان اشاره نمود.

مجری سقف های شیروانی ویلا

مجری سقف شیروانی ویلا بر پایۀ طراحی، هزینۀ تخصیص یافته و سلیقۀ صاحب ملک اقدام به نصب آردواز می نماید. به طور کلی اجرای سقف شیب دار کار حرفه ای است که نیاز به تخصص و کسب تجربیات فراوان دارد. ضمن آنکه مجریان سقف های شیروانی با کلیۀ مصالح ساختمانی که جهت ساخت این سازه مورد استفاده قرار گرفته می شوند، آشنایی کامل دارند. بدون شک قادر به اجرای سقف شیروانی در طرح های هرمی، گنبدی و غیره می باشند.

مجری سقف های شیروانی ویلا با استفاده از مصالح ساختمانی مخصوص همچون سفال، ورق فلزی، دکرا، شینگل، ورق آلومینیومی و ... قادر به اجرای سقف شیبدار در طرح های مختلف می باشند. بدین وسیله افرادی که قصد ساخت و ساز جدید دارند، می توانند از تخصص آراز سقف برای أخذ خدمات طراحی و ساخت سقف شیروانی استفاده نمایند. رعایت نکات فنی و تخصصی متعددی وجود دارد که مجریان سقف شیب دار نسبت به آنها آگاهی دارند.

مجری سقف شیروانی انواع آلاچیق

آلاچیق به عنوان یکی از سازه هایی است که در محوطه های باز همچون حیاط و پارک ساخته می شود. هدف از ساخت آلاچیق در امان ماندن از تابش مستقیم نور خورشید و بارش باران و برف است و مجهز به سقف شیروانی هستند. جهت راه اندازی چنین سازه هایی می توانید از تخصص مجری سقف های شیروانی جهت ارائه خدمات طراحی و ساخت آلاچیق استفاده نمائید.

آراز سقف به عنوان یکی از بهترین طراحان و مجریان سقف شیروانی ویلایی، آردواز، سردرب ورودی ساختمان، پیشانی ساختمان و ... می باشد. این مجموعه متناسب با نیاز مالکین ساختمان، می توانند سقف شیروانی را در طرح های شیک و لوکس متناسب با بودجۀ آنان انجام دهند.

ثبت نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :